Tuesday, February 10, 2015

Oldemor på hør // Granny on Linen

Eksperimenterer med broderi og collage. Her er min mormor, hendes søstre og min oldemor overført på hør til viderebearbejdning.
Min mor forærede mig fine vibeæg i søndags – smukkere forårsbebuder kan man da ikke ønske sig :-) 
Inspireres sådan af de små delikate kronblade.
 Faldt over bloggen »Livs Lyst« da jeg så hendes bog »Koftebogen«. 
Jeg holder vældig meget af lyset i hendes billeder.

...

Experimenting with embroidery and collage. These are my grandmother and her sisters, and my great grandmother, tranferred to linen for further processing.
The little snake's head fritillaries are a gift from my mother–I can't think of a sweeter taste of spring and I feel so inspired by their delicate petals
:-)

Came across the site »Livs Lyst« when I found her book on Norwedian knitting patterns. The light in her images are amazing!

No comments:

Post a Comment